سه شنبه، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نویدبخش و در عین حال نگران کننده!

نگاهی دوستانه به بیست و نهمین جشنواره ی تئاتر استان آذربایجان شرقی

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقیشامگاه روز یک شنبه ۱۹ شهریور زنگ افتتاح بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی به صدا درآمد. در این جشنواره که شاهد اجرای ۲۱ نمایش در دو بخش خواهیم بود.

جشنواره امسال تحت مدیریت بابک نهرین، بازیگر نمایش های طنز، برگزار می شود و گروه های شرکت کننده در دو بخش اصلی و تجربه های نو (اجرای اولی ها) به رقابت می پردازند.

مهمترین ویژگی این دوره از جشنواره را شاید بتوان افزوده شدن بخش تجربه های نو به جشنواره دانست. بخشی که می تواند امیدبخش جوان ها و هنرمندانی باشد که اولین کار اجرایی خود را به صحنه می برند. با توجه به همکاری و همیاری دانشگاه نبی اکرم در این بخش از جشنواره، ظهور این بخش را شاید بتوان اولین قدم دانست برای زایش جشنواره ای نو و متفاوت تحت عنوان جشنواره دانشجویی، جشنواره ای که در صورت زایش صحیح در قدم های بعدی می تواند به جشنواره ای کشوری و حتی بین المللی تبدیل شود. لازمه این امر اما، و نیز لازمه ادامه و تداوم وجود این بخش در جشنواره سال های بعد نیز منوط به برداشته شدن صحیح قدم اول است. قدم اول اگر نادرست برداشته شود، بی شک در سال های آتی اثر و نشانی از این بخش در جشنواره استانی نخواهیم دید.

دومین ویژگی جشنواره حاضر اتکای بیش از حد در انتخاب داور و مسئول جلسه ی نقد و بررسی به بدنه اجرایی جشنواره است. در جشنواره حاضر از هفت نفر عزیز داور و منتقد، چهار نفر از هیأت های مختلف اجرایی و تئوریک جشنواره انتخاب شده اند. این ویژگی، ضمن تأکید و شهادت بر لیاقت و صلاحیت افراد مورد نظر، می تواند چهره بی طرفانه داوری و نقد این جشنوره را مخدوش نموده، داوری و نقد جشنواره را از سمت و سوی علمی به سمت و سوی اجرایی ومصلحت اندیشانه ببرد.

امید است، جشنواره حاضر روند سالم و زیبایی داشته باشد و موجب رضایت و پذیرش ناظرین فرهنگی باشد.

درباره محمد رمضانی

محمد رمضانی

همچنین ببینید

میراثدار شعر شیعی ؛استاد محمد عابد

امروز ناباورانه و با هزار تأسف باید پذیرفت كه عابد حسن ختامی بر سلسله شاعران معرفت پیشه و حكیم بود كه در میان ما غریبانه زیست و غریبانه از دست رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super