پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

در باب دیپلمات بودن یا انقلابی بودن

باید چه کرد با این جهان کرونایی، وقتی در عرض ۴۸ ساعت کلی کارشناس و دیپلمات و مستشار نظامی و رایزن فرهنگی متولد می شود؟ کارشناس از نوع وزارت امور خارجه، قفقاز شناس، آشنا به خاور دور و نزدیک و الی آخر… ک هر کس از ظن خود برای منافع ملی خط و نشان و جهت و سو قائل می‌شود. نشان به آن نشان که امروز در جلسه از نوع هم اندیشی بودیم به متولی گری یک دستگاه دولتی، که در مورد انتشار وقایع اخیر دو کشور همسایه صحبت می کردیم.

مسئول از نوع دولتی جلسه کلی مِن من کرد تا حالی‌مان کند که در نشریات باید چشممان به وزارت خارجه باشد که در مسائل خارجی ذینفع قضایا است و یا لااقل اعتدال پیش بگیریم و قس علی هذا…

به نظرم بیانیه تاریخی ائمه جمعه در هفته گذشته آب پاکی را روی بسیاری از سطحی‌نگری ها ریخت. مسئله‌ای که حق و حقوق خودی را به بسیاری از موضوعی بغرنج تبدیل کرده بود، حالا دیگر حساب دو دو تا چهار تا است. شفاف و ساده!صراحت ائمه جمعه در دفاع از خاک اسلام حتی بهانه معاندین و تفرقه انگیزان را هم در نطفه خشکانده و همه را جای خود نشاند. به این اتفاق مبارک بیفزایید شروع به کار پیج ترکی مقام معظم رهبری در اینستاگرام را_ تاکیدا در این روزهای مهم_ که کلی مفهوم دارد برای همه مفسرین سیاست داخلی و خارجی. و البته فراموش نکنیم که حضرت آقا خود را یک انقلابی می‌دانند نه یک دیپلمات!

 دیپلمات بودن چندان فضیلت ندارد. اگر قرار باشد چشم خود را به قربانی شدن دین و زبانمان ببندیم.

درباره فرهاد باغشمال

فرهاد باغشمال

همچنین ببینید

در توهم خودبرنده‌پنداری لیست‌نویسان

تا لحظه نگارش این مطلب، آنچه از نتایج آرای ماخوذه در حوزه انتخابی تبریز، آذرشهر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super